22 października 2018 20:11 | Aktualności
Od połowy września, nasza szkoła brała udział w konkursie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”, którego celem było budowanie nawyku codziennego czytania wśród uczniów klas I – III. Wychowawcy klas I-III – organizatorzy szkolnej akcji, prowadzili wybrane zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem książki Renaty Piątkowskiej „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” oraz maskotek przedstawiających zwierzęta żyjące w lesie. Codzienne głośne czytanie w domu (dowolnej książki) dokumentowane było podpisem rodzica, a w szkole nagradzane przez nauczyciela naklejką Słodziaka, umieszczaną w albumie ucznia „Czytaj codziennie”.
Konkurs polegał również na napisaniu lub narysowaniu własnej historii o dalszych przygodach Gangu Słodziaków i przedstawieniu jej w formie:
Klasa I–dzieci rysowały swoje historie dotyczące Gangu Słodziaków.
Klasa II–uczniowie tworzyli komiksy o Słodziakach.
Klasa III–uczniowie pisali krótkie historie Słodziaków i je ilustrowali (każdy uczeń wykonywał zadanie indywidualnie w zależności od pomysłu).
22 października uczniowie brali udział w podsumowaniu szkolnego konkursu. W bibliotece szkolnej zorganizowano Dzień Głośnego Czytania. W przedsięwzięciu tym uczestniczyli zaproszeni rodzice uczniów klas I – III oraz starsi uczniowie z klasy IV. Zebrani obserwatorzy gromkimi brawami nagradzali czytających uczniów z kl. I – III, a także usłyszeli wzór pięknego czytania w wykonaniu chętnych rodziców i ks. Arkadiusza.
Chociaż konkurs „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków” został zakończony, prosimy, by uczniowie kontynuowali ćwiczenie techniki głośnego czytania. Im wcześniej dziecko zacznie oglądać i samodzielnie czytać książki, tym większa jest gwarancja przyjaźni z książkami na całe życie. Jeśli natomiast dziecko nauczy się zaspokajać swe potrzeby psychiczne w inny sposób, np. poprzez gry, zabawy, gonitwy, oglądanie telewizji, sport, komputer czy inne wysokie technologie, to wcześnie ukształtowane przyzwyczajenie niełatwo zmienić. Świadome wychowanie czytelnicze dziecka polega na wprowadzaniu go w świat literatury najpierw poprzez śpiewanie kołysanek i piosenek, recytowanie wierszyków, opowiadanie bajek, wspólne uczęszczanie do bibliotek bądź księgarni, rozmowy z dziećmi na temat przeczytanych książek.
Umiejętność czytania jest warunkiem funkcjonowania współczesnego społeczeństwa. Dzięki niej ludzie mogą szybko i sprawnie komunikować się między sobą, wymieniać informacje, dzielić się doświadczeniem, spostrzeżeniami i przekazywać uczucia.