Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza w Chorkówce - Klasa VIII

Wychowawca

mgr Renata Pudło

Moja klasa

25 czerwca 2025 17:19 | Aktualności

Zajęcia z programu #LaboratoriaPrzyszłości - II semestr

      W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” realizowane są zajęcia z wykorzystaniem zakupionych pomocy dydaktycznych.

   Uczniowie uczęszczający na zajęcia rozwijające zainteresowania informatyczne wykonywali różnorodne projekty 3D, ale głównie skupili się na wykonaniu upominków dla ósmoklasistów, stroików wielkanocnych, nagród dla uczestników konkursów. Uczestnicy zajęć doskonale już opanowali tajniki projektowania i modelowania w aplikacji Tinkercad. Pod kontrolą nauczyciela drukowali projekty na zakupionych drukarkach Flashforge Adventurer 3. Na zajęciach wykorzystywano również klocki LEGO education do wykonywania konstrukcji ruchomych obiektów i ich programowania.

   Uczniowie klas III na zajęciach z e. informatyki w dalszym ciągu zgłębiali tajniki programowania robotów Q-Scaut. Uczyli się programowania blokowego w aplikacji Robobloq i sterowania pojazdami. Poznawali tajniki projektowania 3D za pomocą aplikacji Tinkercad. Pod kontrolą nauczyciela powstały ciekawe budowle, pojazdy i breloczki dla kolegów i rodziców. Zostali również wdrożeni do obsługi drukarki 3D. W klasie VIII w ramach lekcji informatyki realizowano zagadnienia z zakresu projektowania 3D za pomocą aplikacji Tinkercad. Uczniowie wykonywali ciekawe projekty dzięki którym powstały modele, pucharów i drobnych upominków na konkursy szkolne. Na zajęciach z e. informatyki w kl. I realizowano zagadnienia z programowania i kodowania z  wykorzystaniem mówiących robotów edukacyjnych SuperDOC.

   Dzięki zakupionym maszynom do szycia z programu ,,Laboratoria przyszłości”  podobnie jak w latach  poprzednim działa kółko ,,Magiczna igiełka”, uczestniczą w nim dziewczynki z klas IV – VI. W drugim półroczu dziewczynki bardzo chętnie realizowały własne pomysły przyniesione z domu, miały możliwość ich realizowania indywidualnie. Jedną z umiejętności jakiej mogły się nauczyć było obszywanie firanki i wszycie do niej taśmy marszczącej. Chętne dziewczynki uszyły dla siebie spodniczki z ,,półkola”, tuniki do stroju kąpielowego. Miesiąc marzec i kwiecień to czas na projektowanie i wykonywanie ozdób wielkanocnych. Powstały tradycyjnie kury, zajączki, kurczaczki, wykonano stroik na konkurs. Powstały portfeliki, tradycyjne poduszki ozdobne na różne okazje, wykonano nawet projekt  i uszyto własne tak popularne teraz wśród dzieci labubu. Dziewczynki własnoręcznie wykonały piękne róże które ozdobiły ich głowy podczas obchodzonego w szkole Dnia Państw Europejskich.  Dzieci są cały czas bardzo zaangażowane , w każdą prace wkładają dużo serca i mimo czasem niepowodzeń nie zniechęcają się,  i podejmują kolejne próby. Na zajęciach kształtuje się wiele umiejętności , nie tylko praktycznego szycia, co z pewnością przynosi wiele pozytywnych efektów.

   Dzięki zakupionym narzędziom do obróbki drewna z programu uczestnicy warsztatów stolarskich i zajęć rozwijających zainteresowania artystyczne wykonywali wiele ciekawych projektów. Powstały stroiki wielkanocne, które były upominkami dla emerytów naszej szkoły. Uczniowie zajmowali się obróbką materiałów drewnopochodnych wykorzystanych do dekoracji stołówki szkolnej. Przy współpracy z konserwatorem szkoły uczestnicy zajęć konstruowali makietę wierzy wiertniczej, która jest elementem dekoracyjnym na placu szkolnym. Wśród uczestników warsztatów są uczniowie którzy realizują już bardziej ambitne projekty z wykorzystaniem maszyn do obróbki drewna.

   Uczniowie klas I–III uczęszczający na świetlicę szkolną kontynuowali udział w zajęciach kulinarnych. Zajęcia odbywały się cyklicznie i cieszyły się dużym zainteresowaniem oraz aktywnym uczestnictwem. Dzieci przygotowywały między innymi: musy owocowe, zdrowe desery na bazie jogurtu, koktajle mleczno-owocowe, lemoniadę, naleśniki, kanapki tematyczne, sałatki warzywne oraz owocowe, a także proste ciasta i wypieki. Uczniowie podczas zajęć korzystają z zakupionego wyposażenia w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

#LaboratoriaPrzyszłości  #LaboratoriaPrzyszlosci 

 

Laboratoria Przyszłości_publikacja_4

Laboratoria Przyszłości_publikacja_3 

Laboratoria Przyszłości_publikacja_2 

Laboratoria Przyszłości_publikacja_1

 

Przeczytano: 23 razy. Wydrukuj |Do góry

Zajęcia z programu #LaboratoriaPrzyszłości- IIs